Dagbog, Norge 2001

Onsdag den 18. juli

For en gangs skyld kom jeg afsted før planen. For at være i Frederikshavn til halv ti, regnede jeg med at køre klokken otte, men jeg kom faktisk afsted ca. ti minutter i otte. Jeg nåede med omkring 115 km/t, at tanke ved det nye Transport Center lige før Frederikshavn og var i check-in køen ca. tyve minutter over ni.

Det tog så til klokken ti inden jeg kørte ombord, men vi sejlede efter planen halv elleve.

13102, 18/7-2001

Overfarten var stille og rolig, det var næsten vindstille indtil vi nåede godt ind i Oslo fjorden, hvor vinden nok blev forstærket af klipperne til begge sider.

13108, 18/7-2001

Ankomst til Oslo efter planen klokken syv. Og her var det vist en fordel at jeg var kommet ombord som en af de sidste, for jeg kørte fra borde ti minutter senere.

Denne gang slap jeg forbi tolderne med en lille snak om Norge, men de har stadig lidt svært ved at forstå min måde at holde ferie på. Klokken ca. halv otte kan jeg så køre videre nordpå, og jeg vælger riksvei 4 mod Gjørvik.

Jeg ville prøve at finde en lejrplads lige uden for Oslo. Men først ca. 5 km. efter Lygna finder jeg en lille spændende skovvej, med en lille plan plads til bil og telt.

13115, 19/7-2001

Det er måske lidt tæt på riksvei 4, men jeg håber at den stejle skrænt tager det værste.

13112, 19/7-2001

Jeg er fremme kvart over ni, og har slået lejr og spist aftensmad klokken halv elleve. Herefter kravler jeg i soveposen med det samme, og håber at jeg har notater nok til den første del af dagbogen i morgen.

( Ialt: 240 km. )

Til Norge 2001 Til næste dag

Tilbage til forsiden Tilbage til rejsedagbog